Search This Blog

Popular Posts

Labels

Tuesday, January 1, 2019

Translating Vietnamese and other languages - how to do it

How do you translate words in a foreign language for your trip?

I tried typing out a list of phrases in English. Then translated on Google translate into Vietnamese. When I tried copying, I could not do the whole thing.

I tried translating back to see what I got. The translation is word for word more or less accurate, although you get absurdities such as me for I, but I reckon on many languages the words for me and I are the same. (I think this applies in Malay/Indonesian and Esperanto.) The solution is to photograph the page of translations and then print it out the picture for translations on your trip. (Especially important if you need to take a taxi or bus.)

Ttôi là
mệt mỏi
tôi
nhu cầu
một
cà phê.
Ở đâu
Đã
Starbucks.
Một
cốc
xin vui lòng.
Cảm ơn bạn
Cảm ơn bạn
Cảm ơn rất nhiều
Cảm ơn nhiều.
Không có gì.
Rất xin lỗi.

Ở đâu
Đã
các
phòng vệ sinh?
tôi
nhu cầu

Sữa
đường phố

giấy vệ sinh.

Tạm biệt.

Giáng sinh vui vẻ.

Hân hoan
Năm mới.

Chúc mừng sinh nhật.

Chúc mừng kỷ niệm.
Xin chúc mừng!

một
hai
số ba
bốn
số năm
mười
một trăm
một nghìn
một triệu.

Bao nhiêu
cho cái này
cho những điều này?
Quá nhiều.
Quá đắt?
Giá tốt nhất của bạn là gì?
Có gì rẻ hơn không?
giá rẻ hơn

Vâng
Không phải là

tôi sẽ mua nó
hóa đơn
biên lai

Vội
tôi phải đi

Hẹn gặp lại

địa chỉ nhà
thẻ địa chỉ
danh thiếp


nhưng

người nào


Ở đâu
khi nào
tại sao

chúng tôi đang rời đi
hôm nay
Ngày mai
Hiện tại

Cảm ơn đã ghé thăm
Khách sạn của bạn rất dễ thương
Nhà hàng của bạn rất tuyệt
Chúng tôi yêu cà phê của bạn
Chúng tôi yêu nhà hàng của bạn
Chúng tôi yêu khách sạn của bạn

Ở đâu
Hành lý của chúng tôi

đây là
hộ chiếu của tôi

chúng ta trễ rồi
Chúng tôi đến sớm
đừng lo
chúng tôi sẽ đợi
Cảm ơn vì tất cảy bothrying to  

No comments: